olavenhill.reismee.nl

Selamat datang!

We hebben een adres: Jalan Alaydrus 72, Jakarta. We hebben een verhaal: 'Bij Bongomeme linksaf, bruggetje over en daar begonnen de plantages.'. Het is niet veel maar het zou genoeg moeten zijn om terug te keren naar waar mijn ouders vandaag komen. Jakarta en Gorontalo in Indonesië.
Aanstaande dinsdag 10 juli zullen we beginnen aan een rondreis door Indonesië waarin we dus, onder andere, gaan proberen te ontdekken waar mijn roots liggen. Een interessante onderneming waarin we vier eilanden aan zullen doen. In de komende reisverslagen kunnen jullie lezen hoe onze zoektocht gaat en wat voor dingen we nog meer gaan beleven in de 5 (vijf!) weken die we weg zijn.
Hoewel de week voor ons vertrek hectisch is geweest (huis is verbouwd dus we hebben een week niet thuis geslapen - zie foto's) denken we toch goed voorbereid op het vliegtuig te stappen. Het vliegtuig vertrekt echter niet rechtstreeks vanaf Schiphol maar vanaf Brussel waardoor we (na de Cityhopper van Brussel naar Schiphol gepakt te hebben) noodgedwongen 6 uur op Schiphol achter de douane moeten wachten. Gelukkig heeft Hilleke haar e-reader bij zich en kan ze zich daar hopelijk prima mee vermaken. Misschien geeft die 6 uur ook nog wel inspiratie voor een blogje ;-)
De oplettende lezer zal zich afvragen: Van Brussel naar Schiphol? Kun je dan niet op Schiphol gewoon opstappen op het vliegtuig naar Jakarta? Helaas is dat niet zo of je moet meer voor het ticket willen betalen. Dat willen we natuurlijk niet dus dan pakken we die 6 uur op Schiphol maar ook even lekker mee. Duurt de vakantie extra lang zullen we maar zeggen. We hopen dat jullie ons blog allemaal weer volgen om te horen hoe we onze tweede grote reis samen beleven. Een compleet andere dan de Trans-Mongolië Express maar waarschijnlijk niet minder indrukwekkend. Wij wensen onszelf in ieder geval: Selamat Jalan!

liset

Ik ben nu al benieuwd naar alle verhalen en hopelijk ook foto's van deze onwaarschijnlijk mooie en indrukwekkende reis. Ik hoop dat jullie een geweldige tijd gaan beleven, maar zal ook weer donders blij zijn als jullie weer terug zijn;-) xx

Annemiek

Wat leuk dat jullie ons weer op de hoogte gaan houden van jullie reisavonturen! Ook ik ben benieuwd naar de foto's, maar de twee foto's die er nu al opstaan, zijn mooooooiiii en komen me erg bekend voor:-)
Succes met de laatste voorbereidingen, alvast een goede reis en vooral heeeeeeel veel plezier! xxx

Ilona

Heel erg veel plezier, maar dat gaat natuurlijk helemaal goed komen! Leuk om zo weer op de hoogte te blijven en met elk bericht een stukje groener van jaloezie te worden!!
Geniet er van!!