olavenhill.reismee.nl

Welcome to Jordan

Nou daar zijn we dan weer. Na een week in Egypte, waar het internet nog trager is dan de treinen, zijn we vandaag aangekomen inJordanië. We zitten in een prachtig hotel en hebben net de huurauto gekregen. Een Peugeot 206. Wel een automaat maar dat is alleen maar lekker als je de afstanden gaat afleggen die wij gaan doen deze week.

We hebben de afgelopen week natuurlijk niet stil gezeten en hebben wel trouw op de laptop blogjes geschreven. Om die echter allemaal aan elkaar te plakken en er 1 blog van te maken leek ons een beetje teveel van het goede, we willen onze lezers natuurlijk niet met een blog zo groot als The Lord of the Rings opzadelen. Daarom hebben we de afgelopen 3 blogs die we hebben geschreven wel gepost en de liefhebber kan deze dan in eigen tempo lezen (of ze lekker overslaan en alleen onze Jordaanse avonturen lezen). De blogs staan lekker op volgorde onder deze en we raden vooral aan om ons avontuur in de nachttrein van Luxor naar Caïro niet over te slaan.

We hopen jullie hier in Jordanie in ieder geval makkelijker op de hoogte te kunnen houden dan in Egypte. Het land doet erg westers aan en we denken dan ook dat we het hier prima zullen hebben. We vertrekken zo al naar onze eerste bestemming. Voor het eerst rijden in onze huurauto. Gelukkig hebben ze naast het Arabische schrift ook de Engelse benamingen op de verkeersborden staan, anders was het nog een hele klus.

Tot heel binnenkort en vergeet vooral niet de foto\'s te bekijken die we in Egypte hebben genomen. Absoluut de moeite waard! Voor de mensen die onze andere fotoboeken kennen, dit wordt er weer eentje ;-)