olavenhill.reismee.nl

"Ga naar Afrika", zeggen ze dan...

Wat een schitterend land is Namibië. Weidse vlakten, rotsen, bergen en zandduinen. De zon speelt met je gezichtsvermogen als het gaat om de kleur van het zand. Het gaat van bruin naar oranje naar paars en weer terug. We proberen foto’s te maken maar we merken toch dat foto’s niet kunnen vastleggen wat onze ogen zien. Dat betekent trouwens niet dat we geen pogingen doen en mensen die ons kennen weten vast wel dat we nu al een lading foto’s hebben waar je u tegen zegt.

Er is eigenlijk maar 1 nadeel aan Namibië en dat is dat het op dit moment winter is. Deden we de eerste avond nog lacherig toen ons glühwein werd aangeboden, na een aantal nachten waarbij het 1 nacht waarschijnlijk rond het nulpunt is geweest snappen we dit prima. Ook onze eerste kennismaking met de beroemde Sossusvlei was een interessante. Het was bewolkt en het regende. In een woestijn! Daarbij stond een vrij gure wind. We hebben dus in onze sweaters met capuchon op de woestijn verkend. Onze nieuwe uitspraak was dan ook: “Ga naar Afrika", zeggen ze dan. "Lekker warm", zeggen ze dan.” Dat verkennen in onze dikke truien was wat ons betreft niet helemaal normaal dus hebben we het de dag erna nog maar eens geprobeerd. Gelukkig was het toen toch wel rond de 25 graden. Het probleem was wel dat de gure wind niet was gaan liggen (en dat nog steeds niet doet) dus als je uit de zon bent is het best frisjes. Naar dit deel van Afrika gaan voor een zonvakantie is dan ook af te raden. Gelukkig gaan we de komen dagen richting het noorden (heel gek om dat te zeggen) en wordt het daar warmer. Toch hopen we dat we de korte broeken niet voor niets in hebben gepakt.

Mocht dit toch het geval zijn treuren wij alsnog niet. Het landschap is nog steeds adembenemend, het rijden en kamperen met de auto nog steeds een avontuur en het spotten van beesten langs de weg is nog steeds een geweldige ervaring.

Superlatieven te over zoals jullie zien en wij denken dat er nog een hele hoop bij gaan komen. Bij deze sluit ik dan ook af met een aangepaste kreet: “Ga naar Afrika", zeggen ze dan. "Koud en guur maar supermooi", zeggen ze dan. “

Grace

Mooi verhaal, klinkt allemaal weer prachtig. Ben benieuwd naar de foto's als jullie terug zijn. Helaas willen hier op de site bij ons de foto's niet laden.
Genieten jullie maar van al het moois daar.
Liefs Grace

Mia

Nou hier is het vanmiddag ook was frisjes en nat... maar vast niet zo'n mooi landschap als bij jjullie. Gaaf om te kamperen op het dak van die auto! Ook wij kunnen de foto's op jullie blog niet laden, waarschijnlijk omdat de wifi hier op de camping heeeeel traag is. Kijk uit naar het volgende verslag. xx

andre

Veel gelezen over Zuidwest Afrika (het huidige Namibie) in de boeken van Wilbur Smith en zo, moet een wonderbaarlijk, ruig maar mooi gebied zijn. Leuk dat jullie dat nu kunnen ervaren, have fun en geniet er van
Andre

liz

Wauw wat een tegenstellingen allemaal. Maar wat lees ik jullie verhalen met plezier. Zo fijn dat jullie zo genieten en het alles is en meer! Wacht met ongeduld op jullie volgende verhaal en foto's! Dikkekus