olavenhill.reismee.nl

Voorbereidingen - deel I

Dag allemaal,

Welkom opons weblog waarbij we zullen bijhouden hoe het ons vergaat op onze treinreis naar China. Je hoort het goed... treinreis!In 17 dagen zullen we ruim 8000 kilometer afleggen en doorvijf verschillende landen reizen. Hierbij zit ook het grootste land ter wereld - Rusland. Daarnaast zullen we in Mongolie bij nomaden slapen en een paardrijtocht makenen zullen we op de Chinese Muur staan. Een van de 7 wereldwonderen. Ook in China zullen we nog een 14 dagen blijven om ook daar wat dingen te zien zoals de reuzepanda's in Cheng-du.

Na dit weblog te hebben aangemaakt zien weineens dat het nog maar 70 dagen is voor we weggaan. Het komt nu wel erg dichtbij en tjonge... we hebben echt nog een aantal essentiele dingen niet geregeld. Wat hebben we wel?

Geboekt? - check

Nieuw paspoort? - check

Inentingen gehaald? - check (3 voor Olav en 1 voor Hill - toch jammer)

Reisgids bestelt? - check

Ervaringen van anderen gelezen? - check

Vooral dat laatste is iets waar we heel veel informatie uit halen. Vooral natuurlijk omdat we de reisgids - die overigens in het Engels is omdat het de beste schijnt te zijn - nog niet binnen hebben. Bij het lezen van de reisverhalen van anderen merken we pas wat een andere wereld we in gaan. Tijdens het treinen wordt je op de proef gesteld als het gaat om comfortabelheid etc. Geen douche, een hurktoilet waar je natuurlijk moeite mee hebt - vooral op zo'n schommelende trein -, veel vlees en weinig groente - behalve als je vertrouwt wat ze op de perrons verkopen - en noodlesoup. Heel veel noodlesoup.

Rest ons nog te zeggen dat we er heel veel zin in hebben en dat we jullie op de hoogte houden! Vergeet je niet allemaal aan te melden op onze mailinglist. Moet je even rechts je e-mail adres invullen

Laughing
Gaan wij ons even voorbereiden op het aanvragen van verschillende visa. Dat moet ook gebeuren nietwaar?

Groetjes,

Olav en Hilleke