olavenhill.reismee.nl

Over mooie vrouwen en koude douches

En wat was het weer warm in Mockba vandaag. De enige verkoeling was te vinden in de kathedralen van het Kremlin waar we vandaag naartoe zijn geweest. Omdat in het Kremlin nog steeds de zetel van de regering is staan ook hier weer norse mannetjes voor de deur. Het is absoluut de wachtrij waard (toch wel 15 minuten in de rij gestaan (de efteling is er niets bij)) maar dan zie je de majestueuze kathedralen met mooie gouden koepels enzo. Zeer indrukwekkend, vooral ook omdat de norse mannetjes met wapenstokken in de hand en een fluitje precies aangeven waar je mag lopen, zitten en ademen.

Door de hitte hebben we de afgelopen dagen twee of zelfs drie keer per dag gedouched. Dat is geen overbodige luxe vooral niet omdat we vanaf morgen 4 dagen niet kunnen douchen als we in de trein naar Irkutsk zitten. Lang leve de deodorant zullen we maar zeggen!

Nu we een aantal dagen op Russisch grondgebied zijn vonden we het wel tijd voor een onderzoek. Wat ons vooral opvalt is dat we de Russische bevolking grofweg in twee groepen kunnen indelen. De eerste groep zijn de mooie Russische jonge vrouwen en de tweede groep bestaat uit de rest van de bevolking (geen geslacht gespecificeerd). De eerste groep heeft allemaal een grote drang om hun BH te laten zien, mooie benen en vaak hoge hakken aan. Het hoofd is eigenlijk het enige waarin groep 1 het af en toe laat afweten. Voor de rest zijn het plaatjes. Als de leden van groep ouder worden verplaatsen ze zich automatisch naar groep 2. Want waar we ook kijken.... we kunnen niets interessants ontdekken aan vrouwen boven de 30. Ze doen ons een beetje denken aan gebouwen uit het voormalige Sovejet tijdperk. Ze waren ooit mooi en iedereen had ontzag voor ze. Waar de overgang van mooie vrouw naar Sovjet gebouw precies plaatsvindt is voor ons nog een raadsel. Misschien iets dat we in de loop van onze reis nog kunnen ontrafelen. Over de mannen kunnen we trouwens kort zijn. Boven of onder de 30... niet aantrekkelijk. Ter illustratie hebben we natuurlijk wat foto's toegevoegd die onze bevindingen onderbouwen.

Vanaf morgen zitten we weer in de trein dus dan is er lekker radiostilte (lekker rustig voor de thuisblijvers zullen we maar zeggen) en we hopen natuurlijk in Irkutsk weer van ons te kunnen laten horen. Anders.... we schrijven wel elke dag dus op het moment dat we de kans krijgen om iets te uploaden zullen we dat zeker doen.

For now.... see you all on the other side of Siberia!

Groetjes,

Olav en Hilleke

Elin

Olav en Hil, wat leuk om jullie verhalen te lezen! Wat een belevenissen nu al, amper een week onderweg. Ik hoop dat jullie gisteren de finale hebben kunnen volgen. Al was het niet iets om vrolijk van te worden. Mooi verhaal trouwens over de twee soorten mensen. Enjoy!! xx