olavenhill.reismee.nl

Bye Bye, Beijing

Het zit er op... En dat is echt gek, Beijing is zo'n fijne stad. We zijn hier 4 nachten geweest en er is zoveel gebeurd, maar er kan nog veel meer bij. We weten allebei zeker dat we hier absoluut nog eens naar terug willen. We raden iedereen ook zeker aan ook deze kant op te gaan (ga dan wel naar het hotel waar wij nu zitten! Courtyard 7 is echt een super fijn en goed hotel!

Om zometeen alle spullen de binnenlandse vlucht in te krijgen hebben we een extra tas gekocht. Deze nemen we mee als handbagage, de cameratas zit er bij in samen met alle boeken en zware spullen. Nu maar hopen dat we niet, net als vorig jaar, te zwaar zijn.

Een paar dingen gaan we zeker missen (tenminste ik dan). Veel mensen willen hier met mij op de foto. We hadden er van te voren al grapjes over gemaakt dat het misschien wel zou gaan gebeuren. En het is echt zo. Soms werd ik op straat aangesproken of iemand met me op de foto mocht. Op het plein van de Hemelse Vrede stonden we naar de ingang van de Verboden Stad te kijken en toen kwam er een polaroid fotograaf naar mij toe en wijst vriendelijk naar een oude man met jampotglazen, die wilde met mij op de foto. En natuurlijk, zo ben ik, en smile :-) Toen deze man op de foto was geweest wilden anderen ook met mij op de foto. Een andere polaroid fotograaf kwam er ook bij en vroeg aan andere Chinezen of ze met mij op de foto wilden. Hilarisch! Volgens mij dachten ze dat ik een beroemdheid was (die ze dan niet kennen, maar wel mee op de foto willen). En dan schijnt Beijing nog toeristisch te zijn en dus bekend met blonde meisjes. Ik ben benieuwed wat het niet toeristische Cheng Du brengt.

Beijing telt 19 miljoen inwoners, meer dan in Nederland. En we zijn twee keer bekenden tegen gekomen. Op de eerste dag kwamen we de drie Nederlanders tegen die we op het Rode Plein hebben leren kennen. Gisteravond toen we door de Hutong slenterden en een winkeltje uitkwamen kwamen we Michael en Neeltje tegen. Deze twee hebben we leren kennen op het Gerkamp in Mongolië. Daar hebben we nog gezellig een biertje mee gedronken.

En nu zitten we te wachten op onze transfer naar de luchthaven. We vliegen om 15:30 lokale tijd. De chauffeur is er, dus we gaan!

Ciao!

Hill en Olav

Reacties

Reacties

Michiel

Tjonge jonge, als ik het zo lees is het een geweldige vakantie!!

Geniet ervan en laat de verhalen maar komen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!